Konec před začátkem

Zdá se ti nadpis článku divný? Podíváme se na to ,)

Asi to znáš, testuješ kde co. V určitém oboru jsi více aktivní a zároveň určité obory zcela vypouštíš. Některé weby / akce děláš na test, a když se ti uchytí věnuješ tomu více času i financí. To je běžná praxe.

 

Já ano, možná i ty chceš jednou za čas něco dělat jinak než testem. Chceš se tomu věnovat dlouhodobě a vidíš v tom potenciál, věříš i tomu, že by tě mohl po nějaké době i ten jeden web živit. Samozřejmě, kdyby jsi chtěl ,) Nebudeme teď řešit otázku diversifikace. Tak jo, jdeme do toho po hlavě, ale pozor, na začátek tu máme hodně ale, ale, ale …

Já sám pokud chci do něčeho cpát čas a peníze, musím vědět, že zvolený obor má prosperitu a dlouhodobě bude bez velkých propadů. Samozřejmě, nikde nemáš nic zaručeného a jako vždy se musíš spolehnout na svůj instinkt.

Mám tu pro tebe doporučení, pokud nechceš jen testovat:

1/ vymazli si landing page a dělej ji podle svého nejlepšího úsudku,
zúroč všechny své zkušenosti
2/ zatím kašli na offpage faktory pro seo
3/ nastav měřící kódy
4/ nažeň tam RELEVANTNÍ unikáty (ppc, newslettery, …)
5/ otestuj si to, nejlépe vytvoř reálnou objednávku
6/ vyhodnoť to zda nejsou někde mezi tebou a partnerem chyby v procesu
zpracování, atp.
7/ pokud je vše ok, pusť se do toho plnou parou a ani jeden marketingový kanál nepodceňuj

Pokud to neuděláš, můžeš po půl roce zjistit, že na webu/eshopu partnera, ale i iframu je něco špatně a z toho důvodu se ti neplní kasička. Vždy není chyba jen na tvé straně!

Viděl jsi v tom potenciál? Investoval jsi do toho x tis kč a hodiny své práce, výsledek je ubohý? Tak zkus něco jiného nebo to nech odležet.

Můj příběh

Dostal jsem chuť nabourat stojaté vody v jednom oboru. Vymazlil jsem si web, nastavil měřící kódy, … investoval jsem 10 tis do přípravy. Vybral jsem si partnera, ten mi řekl jak je vše super. Byl jsem natěšen a s velkou vervou jsem tam nahnal relevantní unikáty co mě stálo další tisíce. Nefungovalo to podle představ, a tak jsem pátral a provedl jsem testovací objednávky. Zjistil jsem, že od partnera dostávám špatná data. Dále jsem zjistil vlastním měřením, že ne všechno se zaznamenává tak jak má na straně partnera. Nyní je snad vše odladěné. Stálo to dost peněz, ale na druhou stranu to bylo rychle vyřešené. Kdybych neinvestoval do relevantní návštěvnosti, ještě dlouho bych nevěděl o chybách, které odkryje ve většině případů až velká návštěvnost. Nyní je čas soustředit se na seo a jiné formy propagace. Ale i přesto nezahazuji možnost spolupracovat s jiným partnerem. Není zdravé se fixovat na jednoho obchodního partnera.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *